2024-2025 Bahar Yarıyılı Çift Anadal - Yandal Başvuru Koşulu Ve Kontenjan İlanı 2024-2025 Bahar Yarıyılı Çift Anadal - Yandal Başvuru Koşulu Ve Kontenjan İlanı
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş Duyurusu 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş Duyurusu
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme Duyurusu 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme Duyurusu
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Lisansüstü Programlara Başvuru Koşulu Ve Kontenjan İlanı 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Lisansüstü Programlara Başvuru Koşulu Ve Kontenjan İlanı
2024-GÖREVDE YÜKSELME VE ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ BAŞARI PUANI SONUÇLARININ AÇIKLANMASI Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümleri uyarınca, 10 Kasım 2024 tarihinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Anadolu Üniversitesi Rektörlüğüne yaptırılan Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği sınavlarına ilişkin sonuçlar açıklanmış ve yazılı sınavların sonucuna müteakip, kazanan adayların tespiti için ilgili Yönetmelik gereği Sınav Kurulumuzca 16 Ocak 2025 tarihinde sözlü sınav yapılmıştır. Bu bağlamda; yazılı ve sözlü sınav sonuçları ortalaması ile belirlenen başarı puanına göre başvurduğu kadroya atanmaya hak kazanan asıl ve yedek adaylara ilişkin listeler belirlenmiştir. Başarı Puanı sonuçlarına ulaşmak için tıklayınız. Adaylar, başarı puanı sonuçlarına göre oluşan asıl ve yedek kazananlara ilişkin itirazlarını sınav takvimine uygun olarak 20/01/2025-24/01/2025 tarihleri arasında 5 iş günü içinde Sınav Kurulunca görüşülmek üzere Personel Dairesi Başkanlığına yazılı olarak yapabileceklerdir. Bu duyuru tebliğ mahiyetinde olup, adaylara ayrıca bilgilendirme yapılmayacaktır.
Öğrenci Ring Servisi ile İlgili Önemli Duyuru “Güvenli Kampüs” uygulamaları kapsamında başlatılan Ring Servisi’nin, ilk seferi sabah saat 7.45’te KYK Yurdu’ndan başlayacaktır.
Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Pınar Altıok Gürel'e Başsağlığı Üniversitemiz Kuşadası Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Pınar Altıok Gürel'in kayınvalidesi Melek Gürel vefat etmiştir. Cenazesi 25 Ocak 2025 Cumartesi günü Şişli Camiinde kılınacak öğle namazına müteakip İstanbul Hasdal Kabristanı'na defnedilecektir. Merhumeye Yüce Allah’tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı ve sabır dileriz.
Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Yavuz Kılıç'a Başsağlığı Üniversitemiz İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yavuz Kılıç'ın ağabeyi Akın Kılıç Ankara'da vefat etmiştir. Merhuma Allah’tan rahmet, ailesi ve yakınlarına başsağlığı dileriz.
Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Takvimi Açıklandı Akademik Teşvik Başvuruları https://aduvem.adu.edu.tr/ üzerinden yapılacaktır.
Güney Kapısı’nı Kullanan Personel ve Öğrencilerimizin Dikkatine!!! Güney Kapısı’nı (Cami yanı) kullanan personel ve öğrencilerimizin Eğitim Kampüsü için tek şeride indirilen ATM Kavşağı’nda araçlarıyla ters yöne girdikleri tespit edilmiştir. Herhangi bir kazaya sebebiyet verilmemesi için Rektörlük binası arka girişinin kullanılarak Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü güzergahından devam etmeleri önemle rica olunur.
Ege Kariyer Fuarı 2025 Başvuruları Devam Ediyor Manisa Celal Bayar Üniversitesi (MCBÜ) ev sahipliğinde Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen Ege Kariyer Fuarı (EGEKAF) 2025, 26-27 Şubat 2025 tarihleri arasında MCBÜ Şehzadeler Yerleşkesinde gerçekleşecek. EGEKAF 2025 için başvurular başladı. Adım 1: Tüm katılımcıların aşağıdaki butona tıklayarak sisteme kayıt olması gerekmektedir. Adım 2: Yetenek kapısı platformundan gelen e-postadaki aktivasyon bağlantısına mutlaka tıklayınız. Adım 3: Kaydolduktan sonra https://yetenekkapisi.org/ adresinden giriş yapınız. Adım 4: Soldaki menüden ‘Kariyer Fuarı’ sekmesine tıklayınız. Adım 5: Açılan sayfada kariyer fuarları listelenmektedir. Katılmak istediğiniz fuarın ‘Eylemler’ başlığı altındaki ‘İncele’ butonuna tıklayınız. Adım 6: Açılan sayfada sağ üstte bulunan butonuna tıklayınız. Fuara başvurunuz tamamlanmış olacaktır.
Üniversitemizde "Kartlı Geçiş Sistemi" Başladı Aydın Adnan Menderes Üniversitesi merkez kampüs yerleşkesinde öğrenci ve personel güvenliğini sağlamak amacı ile kampüs çevresi duvar donatı ile kapatılmış ve beş adet kapıdan T.C. kimlik kartı/Pasaport ile güvenli geçiş imkânı sağlanmıştır. 1-Doğu Kapı (Hastane Acil Yanı) -Yaya ve araç giriş/çıkış 2-Güney Kapı (Cami Yanı) -Yaya ve araç giriş/çıkış 3-Rektörlük -Araç giriş/çıkış 4-Çarşı Kapı (Öğrenci Yaşam Merkezi) -Yaya giriş/çıkış 5-Kuzey Kapı (Kız Yurdu) -Yaya ve araç giriş/çıkış Kartlı Geçiş Sistemi 8 Ocak 2025 Çarşamba gününden itibaren kullanılmaya başlanması planlanmakta olup; • Öğrenci ve personelin, yaya olarak geçişlerinde “T.C. Kimlik Kartı” ya da “Pasaport” kullanılacaktır. • Personelin araç ile geçişlerinde plaka tanıma sistemi ile “T.C. Kimlik Kartı” ya da “Pasaport” okutarak çalışan kartlı geçiş sistemi kullanılacaktır. • Öğrencilerin kampüs alanına araç ile girmeleri için “ADU-PASS Taşıt Pulu” almaları gerekecektir. ÖNEMLİ: Öğrencilerin ve personellerin yaya olarak geçişlerinde sorun yaşanmaması için “TC. Kimlik Kartlarını” ya da “Pasaportlarını” yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Sistem ilerleyen süreçte mobil uygulama
Dijital Rozet Platformu Tanıtımı Hakkında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen Dijital Sertifika ve Rozet Projesi kapsamında, bireylerin teknoloji alanındaki eğitim süreçlerinden elde ettikleri yetkinliklerin ve kazanımların dijital olarak belgelenmesine olanak tanıyan Dijital Rozet Platformu hayata geçirilmiştir. Platform, dijital dönüşümün gerekliliklerine uygun olarak tasarlanmış olup kurumlara doğrulanabilir dijital sertifikalar ve rozetler üretme, gönderme, saklama ve paylaşma imkânı sunmakta ve ayrıca bireylere elde ettiği tüm sertifika ve rozetleri tek bir platformda görüntüleyip düzenleme olanağı sağlamaktadır. Kamu kurumları, üniversiteler, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının etkin bir şekilde faydalanabileceği Dijital Rozet platformu, eğitim ve sertifikalandırma süreçlerini dijitalleştiren yenilikçi bir çözüm sunmaktadır. Platformun sunduğu başlıca özellikler arasında doğrulanabilir belge altyapısı, veri güvenliği, yetkinlik kütüphanesi, analiz araçları ve entegrasyon kolaylığı yer almaktadır. Dijital Sertifika ve Rozet Projesi hakkında detaylı bilgilere https://dijitalrozet.sanayi.gov.tr/ adresinden ulaşılabilmektedir. Ayrıca, soru veya iş birliği talepleri için https://dijitalrozet.sanayi.gov.tr/index.html adresi ile iletişime geçilebilmektedir.
Teknofest 2025 Teknoloji Yarışmaları Başvuruları Başladı!!! Dünyanın en büyük Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali olan TEKNOFEST kapsamında düzenlenen 2025 yılı teknoloji yarışmalarına başvurular açıldı. Yarışmalar, teknolojiyi seven, yenilikçi fikirler üreten ve geleceği şekillendirmek isteyen herkese açık. Başvurular, 20 Şubat 2025 tarihine kadar devam ediyor. Yarışma ile ilgili detaylı bilgilere aşağıdaki dosya ve linkten ulaşabilirsiniz. https://www.teknofest.org/tr/yarismalar/
Erasmus+ Ka131 Öğrenci Öğrenim Ve Staj Hareketliliği Başvuruları Hakkında Erasmus+ Ana Eylem 1: Bireylerin Öğrenme Hareketliliği (KA131) Programı, 2024-1-TR01-KA131-HED-000196301 No’lu sözleşme kapsamında; yurt dışında öğrenim görmek ve/veya staj yapmak üzere öğrenciler seçilecektir. 2024 Sözleşme Dönemi, 1 Haziran 2024-1 Temmuz 2026 tarihleri arasında gerçekleşecek faaliyetleri kapsamaktadır. Başvurular 10 Şubat 2025 tarihinde saat 10:00'da başlayıp 24 Şubat 2025 tarihinde saat 17:00’da sona erecektir. Detaylı ilan metinlerini aşağıdaki bağlantıda "Duyurular" sekmesinde inceleyiniz: https://idari.adu.edu.tr/uik/
Düzeltme İlanı 31.12.2024 tarihli ve 32769 sayılı Resmî Gazete'de aslına uygun olarak yayımlanan Öğretim Üyesi Alım İlanımızda yer alan 2024-3-4 sıra nolu kadro ilanı 14.01.2025 tarihli ve 32782 sayılı Resmî Gazete'de yayınlanmış ilanımız ile belirtilen şekilde listelenmiş olup olmadığı, Bahse konu kadrosuna 28.01.2025 tarihine kadar yapılan başvurular kabul edilir. İLAN S.NO BİRİMİ BÖLÜMÜ ANABİLİM DALI/ PROGRAMLAR ÜNVANI DERECE ADİ AÇIKLAMA 2024-3-4 AYDIN R03;R03;SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU TİBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER ÇEVRE SAĞLIĞI DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ 1 1 Veterinerlik Farmakoloji ve Toksikoloji Alanında Yüksek Lisans ve Doktora Yapmış Olmak. Çevre Sorunları ve Küresel İklim Durumu Konularında Çalışması Olmak. İlan olunur.
Güney Ege Kalkınma Ajansı SoGreen Projesi Hakkında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının uygulama birimi olduğu Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesinden sağlanacak finansman ile 81 ilde kapsayıcı yeşil dönüşüm temasına uygun projelerin Kalkınma Ajanslarının mevcut destek mekanizmaları aracılığıyla uygulanması planlanmaktadır. SoGreen Projesi ile başta kadınlar ve gençlere yönelik olmak üzere sosyal kapsayıcılık hedefinin yanında yeni iş ve istihdam alanlarının oluşturulması amaçlanmaktadır. Söz konusu projenin ekteki sunumda kısa bilgileri yer alan "Kapsayıcı ve Yeşil Toplum Ekonomik Tesisler" başlıklı 2. Bileşeni Ajansın Güdümlü Proje Desteği mekanizması kullanılarak uygulanacaktır.SoGreen Projesinin uygulanması uzun bir süre devam edecek olup, Dünya Bankası tarafından proje başvurularının belirli aralıklarla alınarak değerlendirileceği bildirilmiştir. Bu sürece hazırlıklı olunmasını sağlamak amacıyla Ajans tarafından proje havuzunun oluşturulması ve sürekli güncel tutulması hedeflenmektedir. Bölge ihtiyaçlarının giderilmesi hususunda çarpan etkisi yüksek, sosyal kapsayıcılığı, yeşil dönüşümü ve istihdamı önceliklendiren projeler havuza dâhil edilecek ve geliştirme sürecine alınacaktır. Bu kapsamda Ek-1'de yer alan sunumda belirtilen detay ve önceliklere uygun kurumunuzca uygulanabilecek proje fikirlerinin Ek-2'deki SoGreen Proje Ön Teklif Formu kullanılarak 31 Ocak 2025 Cuma saat 18:00'e kadar Ajansımıza e-posta ile sogreen@geka.gov.tr mail adresine gönderilmesi önem arz etmektedir. Ajans tarafından ön değerlendirmesi yapılacak olan proje fikirlerinden uygun bulunanlar proje geliştirme sürecinin akabinde Dünya Bankasının talep ettiği dönemlerde değerlendirilmek üzere Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına ve Dünya Bankasına iletilecektir.
TUBITAK ULAKBIM- Wiley Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlatma (Oku & Yayımla) Anlaşması TUBITAK ULAKBIM- Wiley Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlatma (Oku & Yayımla) Anlaşması kapsamında açılan 1561 ülke kotası 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren aktif hale gelmiştir. TUBITAK EKUAL kendi belirledikleri kriterler dahilinde bir dergi listesi oluşturmaktadır. En güncel dergi listesine Üniversitelerin Erişimine Açılan Veritabanları – Cahit Arf Bilgi Merkezi ve https://kutuphane.adu.edu.tr/ adreslerinden ulaşılabilmektedir. Dergilerle (fonlanan AE dergi listesi) ilgili ilk bakılması gereken yer olarak bu link incelenmelidir. Dergi listesinin yanı sıra yazar iş akışları ve TUBITAK ULAKBIM kriterlerinin tamamı bu alanda bulunmaktadır. TUBITAK ULAKBIM Makale Seçme Kriterleri Yazarın EKUAL kapsamındaki üniversitelerden birine bağlı olması Gönderilen makalenin WOS’ta indekslenen Q1 ve Q2 Wiley hibrit ve altın açık erişim dergileri tarafından kabul edilmesi (Hindawi dergileri hariç), Web of Science – SCIE, SSCI, AHCI Makale Türleri: Research Article, Review Article, Data Article ve Rapid Publication Anlaşmadan yararlanabilmek için makaleyi yazanlardan en az birinin Türkiye’deki Üniversitelerden birinde öğretim kadrosunda aktif çalışıyor olması gerekir. Bu yazar «Co-Author» olmalı. Öğrenciler bu haktan yararlanamaz! Makalelerin TUBITAK ULAKBIM açık erişim anlaşması kapsamında açık erişim yayınlanabilmesi için hibrit dergilerdeki yayınların 01 Ocak 2025 ve sonrası kabul edilmiş olması gerekir, altın açık erişim dergilerde ise makalenin 01 Ocak 2025 ve sonrasında gönderilmiş ve 2025 yılında kabul almış olmalı. Not 1: Altın açık erişim dergiye makale gönderirken TUB1 kodu yani
2025 Yılı Ulusal Staj Programı Ulusal Staj Programı 2025 yılı başvuruları başladı! Kamu kurum ve kuruluşları, Üniversiteler ve binlerce Özel sektör kuruluşlarınca sunulan erken dönem kariyer imkânlarından yararlanmak için Başvuru Linki: https://kariyerkapisi.cbiko.gov.trSon Başvuru Tarihi: 28 Şubat 2025
22 Mart 2025 Dünya Su Günü Yarışması Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun aldığı karar ile her yılın 22 Mart Günü "Dünya Su Günü" olarak farklı konu başlıkları altında kutlanmakta olup 2025 yılı için konu "Buzulların Korunması" olarak belirlenmiştir. Bu maksatla, isteyen herkesin katılabileceği "Afiş ve Fotoğraf Yarışması" düzenlenecektir. “Katılım Formu”, “Muvafakatname”yi doldurup imzalı şekilde eserleri ile birlikte dunyasugunu@dsi.gov.tr adresine e-mail ile DSİ Genel Müdürülüğüne gönderilmesi gerekmektedir. Kargo ve elden teslim başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
Üniversitemizde 8. Uluslararası Tarım, Çevre ve Sağlık Kongresi Düzenlenecektir 22-24 Mayıs 2025 tarihleri arasında Üniversitemiz Atatürk Kongre Merkezi’nde 8. Uluslararası Tarım, Çevre ve Sağlık Kongresi düzenlenecektir. Bu yıl Aydın’da gerçekleştirilecek olan kongre, tarım, çevre ve sağlık alanlarındaki bilimsel çalışmaları paylaşmayı, disiplinler arası iş birliklerini geliştirmeyi ve sürdürülebilir çözümler üretmeyi hedeflemektedir. Detaylı Bilgi için: www.icaeh.net
‘’Kur'ân-ı Kerim'i Doğru ve Güzel Okuma’’ Dersi Üniversitemiz İlahiyat Fakültesi Tasavvuf Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Hatice Gargu Karadeniz tarafından ‘’Kur'ân-ı Kerim'i Doğru ve Güzel Okuma’’ dersi verilecektir. Hanım talebelerin başvuracağı dersler Her Çarşamba 15:30 ile 17:00 saatleri arasında gerçekleştirilecektir
5. Ulusal Sanayi Odaklı Ar-Ge ve İnovasyon Proje Yarışması Başvuruları Başladı Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) tarafından her yıl düzenlenen ve ulusal çapta büyük bir ilgiyle takip edilen Sanayi Odaklı AR-GE ve İnovasyon Proje Yarışması, bu yıl 5’nci kez katılımcılarıyla buluşuyor. Katma değeri yüksek projeleri desteklemeyi ve sanayi-üniversite iş birliğini güçlendirmeyi hedefleyen yarışma için başvurular 2 Aralık 2024 tarihinde başlayıp, 14 Mart 2025’e kadar devam edecek. Ayrıntılı bilgi için aşağıdaki linki tıklayınız. https://adanaorganize.org.tr/
İletişim ve Diplomasi Dergisi (Nisan 2025) Filistin Özel Sayısı Makale Çağrısı Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın akademik bilimsel yayını olan İletişim ve Diplomasi, hakemli, ücretsiz ve açık erişimli bir dergidir. Temmuz ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez yayımlanan dergi, iletişim, medya, kamu diplomasisi ve uluslararası ilişkiler alanlarında ulusal ve uluslararası yüksek kalitede araştırmalar yayımlamayı ve akademik alana katkı sunmayı amaçlamaktadır. İletişim, medya, kamu diplomasisi ve uluslararası ilişkiler konularıyla ilgili ve derinlikli yorumlar içeren sosyoloji, kültürel çalışmalar, tarih, siyaset bilimi, psikoloji ve diğer alanlardan da katkılara açıktır. Dergi, Index Copernicus, Academic Resource Index-ResearchBib, Directory of Research Journals Indexing-DRJI gibi uluslararası ve Asos Indeks, AcarIndex, İdealonline gibi ulusal indeksler tarafından taranmaktadır. Tarihsel bir arka plana dayanan Filistin-İsrail çatışması, 7 Ekim 2023’te başlayan savaşla yeniden dünya gündeminin üst sıralarına yerleşmiştir. Süregelen savaş aynı zamanda dezenformasyonun yoğun olarak kullanıldığı bir bilgi savaşı mahiyeti de kazanmış, geleneksel ve sosyal medya üzerinden yayılan yanlış bilgiler uluslararası kamuoyunu etkileme çabalarının bir aracı haline gelmiştir. Bu cihetle, hem iletişim teknolojilerinin çatışma üzerindeki etkisinin hem de Filistin meselesinin uluslararası sistemdeki yerinin gösterilmesi için İletişim ve Diplomasi Dergisi “Filistin” temalı özel bir sayı yayımlayacaktır. Yayımlanacak olan özel sayıda, meselenin tarihi, siyasi, hukuki ve sosyal boyutlarına mercek tutularak bölgedeki insani dramı anlatmak ve farklı perspektiflerden analizler sunmak hedeflenmektedir. Konu Başlıkları Filistin Sorununun Kökenleri Küresel Aktörlerin
2023 Sözleşme Dönemi Erasmus+ (KA131) Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği Başvuruları 2023 Sözleşme Dönemi Erasmus+ (KA131) Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği Başvuruları, 18/12/2024 saat 13:00'da başlayacak, 03/01/2025 saat 13:00 itibariyle son bulacaktır. Detaylı bilgi ve başvurular için: https://idari.adu.edu.tr/disiliskiler/
Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı görev ve hizmet alanlarıyla ilgili sektörlerde yenilikçi fikirler ve projeler kazandırmak amacıyla 1 Kasım 2023 ile 31 Mart 2024 tarihleri arasında başvurusu alınan “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversitelerarası Ar-Ge Fikir Yarışması” tamamlanmış olup 24 proje fikri için 64 lisans öğrencisine ödülleri Sayın Bakanımız Abdulkadir URALOĞLU tarafından takdim edilmiştir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi Başkanlığı (UDHAM) olarak “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması”nın ikincisine ilişkin proje fikri başvuru süreci 1 Kasım 2024 tarihi itibari ile başlamıştır. Başvuruların 31 Ocak 2025 tarihinde sona ereceği Ar-Ge projeleri fikir yarışması; Karayolu, Demiryolu, Denizcilik, Havacılık-Uzay ve Haberleşme Teknolojileri olmak üzere 5 kategoride düzenlenecektir. Her bir kategoride aynı ayrı olmak üzere birincilik ödülü 150.000 TL, ikincilik ödülü 100.000 TL, üçüncülük ödülü 75.000 TL olup değerlendirme kurulunun belirleyeceği alanlarda ayrıca mansiyon ödülleri de verilecektir. “Ulaşan ve Erişen Türkiye 2053 Üniversiteler Arası Ar-Ge Fikir Yarışması’na ilişkin detaylı bilgiler bakanlığın UDHAM Başkanlığı adresi olan “https://udham.uab.gov.tr/” sitesinde yer almakta olup proje fikri başvuruları “https://fikiryarismasi.uab.gov.tr/” adresinden çevrim içi olarak gerçekleştirilecektir.