Kısmi Zamanlı Başvuru Yapacak Öğrencilerimizin ve Öğrenci Çalıştıracak Birimlerin Dikkatine
Üniversitemiz birimlerinde 2024-2025 Eğitim-Öğretim döneminde çalıştırılacak Kısmi Zamanlı Öğrenci sayıları ve işin niteliği ilanımız ekinde sunulmuştur. Öğrencilere haftalık 10 saati aşmamak üzere brüt 50,00 TL. saat ücreti ödenecektir.
Üniversitemiz Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Yönergesi (https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343939 ) uyarınca öğrencilerimizin 07.10.2024-25.10.2024 tarihleri arası OBİS üzerinden başvurularını yapıp çıktılarını imzalayarak çalışmak istedikleri birimlere teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili birimlerin de yönergede belirtilen süreçleri tamamlayıp 01.11.2024 tarihine kadar asil ve yedek aday öğrenci isimlerini başkanlığımıza ulaştırmaları gerekmektedir.
Başvuru Yapacak Öğrencilerde Aranacak Şartlar
1- Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından kendilerine burs verilmekte olan veya burs alma şartlarını haiz öğrencilere öncelik verilmek suretiyle aşağıda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler, yükseköğretim kurumlarında kısmi zamanlı öğrenci olarak geçici işlerde çalıştırılabilir:
a) Tezsiz yüksek lisans öğrencisi ve özel öğrenci hariç olmak üzere, çalıştırılacağı yükseköğretim kurumunun kayıtlı öğrencisi olmak,
b) Disiplin cezası almamış olmak,
c) Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak,
ç) Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenci ile yükseköğretim kurumu arasında yapılan Sözleşmeye aykırılık nedeniyle sözleşmesi feshedilmemiş olmak,
d) Çalıştırılacak iş için yeterli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak,
e) Kayıt donduran öğrenci ve yabancı uyruklu öğrenci olmamak,
f) Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak,
2- Deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit ve gazi çocuğu olduğunu belgeleyen öğrenciler ile engelli öğrencilerden normal eğitim-öğretim süresi içinde okuyor olmak, yabancı uyruklu öğrenci olmamak ve disiplin cezası almamış olmak dışında yukarıdaki şartlar aranmaz.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
EK: 1- Kısmi Zamanlı Öğrenci Kontenjan Listesi
Yemek Bursu Başvurusu Hakkında
2024 – 2025 Akademik Yılı Yemek Bursu Başvurularının 07 Ekim 2024 – 25 Ekim 2024 tarihleri arasında, OBİS üzerinden Başvuru İşlemleri menüsü altında Yemek Bursu Başvurusu sayfasından yapılacaktır. Başvurunuzu tamamladıktan sonra geçerli sayılabilmesi için, Başvuru Görüntüle butonuna tıkladıktan sonra, Belge Göster kolonunda bulunan ‘’Başvuru Formu Göster’’
seçeneğine tıklayıp, çıktısını aldığınız evrağı imzalı şekilde Biriminizin Öğrenci İşleri Ofisine teslim
etmeniz gerekmektedir.
Yemek Bursu Başvuru Kılavuzu https://obis.adu.edu.tr/pdfs/Kilavuz-YemekBursu-Ogrenci-Isleri-Basvuru-Yonetimi.pdf linkinde belirtilmiştir.
Üniversitemiz Yemek Bursu Yönergesi https://idari.adu.edu.tr/db/sks/default.asp?idx=31343936
YEMEK BURSUNDAN DOĞRUDAN FAYDALANABİLECEK ÖĞRENCİLER
Aşağıda belirtilen öğrenciler ilan ve değerlendirmeye tabi tutulmaksızın talep ettikleri takdirde doğrudan
yemek bursundan faydalanabilir;
Milli sporcu olduğunu belgeleyen ve T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığından Burs almayan öğrenciler Sağlık Raporu ile belgelemek şartıyla ağır engeli bulunan öğrenciler Anne, baba veya kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler Üniversitemiz adına uluslararası/ulusal müsabakalarda birincilik elde etmiş öğrenciler
YEMEK BURSUNA BAŞVURU YAPAMAYACAK ÖĞRENCİLER
Aşağıda belirtilen öğrencilere yemek bursu verilmez;
Disiplin cezası bulunan öğrenciler
Lisansüstü öğrenim gören öğrenciler
Değişim programı (Erasmus, Farabi, Mevlana vb.) ile gelen öğrenciler
Özel ve misafir öğrenciler
Yemek Bursu kabul edilen öğrenciler, Kısmi Zamanlı olarak da başvuru yapmış ve kabul
edilmişse, sadece birini seçmesini izin verilip, diğeri iptal edilir.
Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri
Üniversitemiz Öğrenci Toplulukları 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı kapsamında 22.10.2024- 23.10.2024 tarihleri arasında Öğrenci Toplulukları Tanıtım Günleri yapılacak olup, 02.10.2024 - 30.10.2024 tarihleri arasında yeni kurulmak istenen toplulukların https://topluluk.adu.edu.tr adresinden başvuru evraklarını temin ederek gerekli belgeleri Topluluklar Sekreteryasına teslim etmeleri gerekmektedir.
Scite veritabanı
Sayın Araştırmacılar,
Aşağıda bilgisi bulunan online veri tabanı belirtilen tarihe kadar kütüphanemiz kullanıcılarına deneme erişimine açılmıştır. Bu veri tabanına aşağıda yer alan linkten veya kütüphanemiz web sayfasında yer alan "deneme amaçlı veri tabanları" linkinden https://kutuphane.adu.edu.tr/default.asp?idx=313930 ulaşabilirsiniz.
Scite veri tabanı: Araştırmacıların bilimsel makaleleri Akıllı alıntılar aracılığıyla keşfetmelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olan, alıntı bağlamını gösteren ve makalenin destekleyici veya çelişkili kanıtlar sağlayıp sağlamadığını açıklayan alıntılar sunan bir veri tabanıdır.
Erişim Tarihi: 01.10.2024 – 31.10.2024
Erişim Adresi : https://scite.ai/
Not: Kampüs içinden veya kampüs dışından “@adu.edu.tr” uzantılı mail adresiyle kaydolan tüm kullanıcılar için aktif edilmiştir. Kullanıcılar Premium olduğunu üyelik sayfasından “subscription” altından kontrol edebilirler. https://scite.ai/ adresine gittiğinizde kayıt olup Premium sürümüne erişim sağlayabilirsiniz.
Scite.ai – ana veri tabanı Zotero eklentisi - https://scite.ai/extension-install Veri tabanı hakkındaki görüş ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız.
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
f: https://www.facebook.com/adukutuphane
t: https://twitter.com/adukutuphane
İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
1007- Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Programı Başvuruları Başlamıştır
Çağrı kapsamında; şiddete ya da istismara uğrayan kadınların, şiddetten korunması, psiko-sosyal destek verilmesi, güçlenmesi ve bu dönemde varsa çocukları ile ihtiyaçlarının karşılanması için hizmet veren kadın konukevlerinin risk ve ihtiyaç temelli yaklaşım benimsenerek ihtisaslaşması ve hizmet modeli geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Son başvuru tarihi: 15 Kasım 2024
Başvuru Linki: https://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr/
TÜBİTAK 2209-A ve TÜBİTAK 2209-B Proje Başvuruları Başlamıştır
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ve 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2024 Yılı 1. dönem çağrısı başvuruya açıldı! Araştırma ve sanayi ekosistemimizi güçlendirecek ön lisans ve lisans öğrencilerimizin başvurularını bekliyoruz! Detaylı bilgiye aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
TÜBİTAK 2209-A : https://tubitak.gov.tr/tr/duyuru/2209-universite-ogrencileri-arastirma-projeleri-destekleme-programi-2024-yili-1-donem-cagrisi-basvuruya-acilmistir
TÜBİTAK 2209-B: https://tubitak.gov.tr/tr/duyuru/2209-b-universite-ogrencileri-sanayiye-yonelik-arastirma-projeleri-destekleme-programi-2024-yili-1-donem-cagrisi-basvuruya-acilmistir
Bitirme Projeleri ve Yapay Zekâ Akademik Tez Programı
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Savunma Sanayii Başkanlığının iş birliğinde yürütülen çalışmalar kapsamında, savunma sanayii alanında kullanıcıların platform/sistem projelerine yönelik yapay zekâ çalışma konularının, üniversitelerde lisans seviyesinde bitirme projeleri ve lisansüstü seviyede tez çalışmaları olarak ele alınmasının sektördeki nitelikli insan kaynağı ihtiyacına önemli katkılar sağlayacağı öngörülmüştür. Bu amaçla Savunma Sanayii Başkanlığı koordinesinde “Yapay Zekâ Akademik Tez Programı (ATP)" başlatılmıştır.
Söz konusu Program’a, yükseköğretim kurumlarının mühendislik, teknoloji, mühendislik ve doğa bilimleri, elektrik-elektronik, bilgisayar ve bilişim, havacılık ve uzay bilimleri vb. fakülteleri bünyesindeki programlar ile fen, fen-edebiyat vb. fakültelerin bünyesindeki matematik, fizik ve istatistik programlarının 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ve ilgili programların tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler başvurabilecektir.
Program'a başvurular, 23 Eylül-25 Ekim 2024 tarihleri arasında https://vizyonergenc.com/ilan/3124 bağlantısı üzerinden yapılacaktır. Bitirme projeleri ve yüksek lisans tez konuları için Program kapsamında dikkate alınacak tez/proje önerileri Ek-1'de yer almakta olup aynı zamanda Vizyoner Genç Platformu'na üye olunarak giriş yapıldığında da bu konulara erişim sağlanabilecektir. Program'a kabul edilen öğrencilere ilişkin bilgiler, 31 Ekim 2024 tarihinde e-posta ile kendilerine iletilecektir.
Jean Monnet Burs Programı 2025-2026 Akademik Yılı Duyurusu Hakkında
Ülkemizin Avrupa Birliği (AB) üyeliği hedefi çerçevesinde, AB alanında uzmanlaşmış nitelikli insan kaynağının güçlendirilmesi ve AB müktesebatının etkin bir şekilde uygulanabilmesi için ihtiyaç duyulan idari kapasitenin geliştirilmesi amacıyla Avrupa Birliği Başkanlığı tarafından yürütülen ve AB tarafından finanse edilen Jean Monnet Burs Programının 2025-2026 akademik yılı duyurusu 5 Eylül 2024 tarihinde yayımlanmıştı. Programın son başvuru tarihi 5 Kasım 2024'tür.
2025-2026 akademik yılında 190 civarında kişinin yararlanabileceği Jean Monnet Burs Programı kapsamında kamu sektörüne %50, üniversitelere %30, özel sektöre ise %20 oranında kontenjan ayrılmıştır. Bursun kapsamı, başvuru koşulları ve sınav sürecine ilişkin gerekli tüm bilgi ve belgeler Avrupa Birliği Başkanlığı
http://www.ab.gov.tr/ ve Jean Monnet Burs Programının
https://jeanmonnet.org.tr/ internet sitelerinde yer almaktadır.
Jean Monnet bursiyerleri, AB üyesi ülkelerde AB müktesebatının çeşitli başlıklarında yüksek lisans ve araştırma programlarına katılmakta, AB'ye ilişkin önemli bir birikim ve vizyonla ülkemize geri dönmekte ve Türkiye'nin AB üyelik sürecine farklı boyutlarda değerli katkılar sağlamaktadır.
Üniversitemiz Kütüphanesi Hizmet Saatleri Hakkında Duyuru
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi Başkanlığı Merkez Binası 16.09.2024 ile 05.01.2025 tarihleri arasında Hafta içi 22.00'a kadar, Hafta sonu 09:00-18:00 saatleri arasında kullanıcıların hizmetine açılacaktır.
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Recep Tayyip Erdoğan Engelli Dostu Kütüphanesi
Web: https://kutuphane.adu.edu.tr
E-posta: kutuph@adu.edu.tr
Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
Engelli Bireylere Duyarlı Afet Yönetimi Eğitimi Programı
Yürütücülüğünü Üniversitemiz Tıp Fakültesi halk sağlığı anabilim dalından Prof. Dr. Filiz Abacıgil’in üstlendiği, "TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği" programı kapsamında desteklenen "Engelli Bireylere Duyarlı Afet Yönetimi Eğitimi" 10-11-18 Ekim 2024 tarihlerinde 3 gün çevrim içi olarak gerçekleştirilecektir. Eğitime TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup katılım ücretsizdir. detaylı bilgiye eğitim web sayfasından
https://afetfarkindaligi20.wixsite.com/afet ulaşılabilirsiniz.
ADÜ, Patentle Türkiye 4. Üniversiteler Patent Yarışmasına Katılıyor
Üniversite öğrencilerinde küresel rekabetin önemli araçlarından biri olan patent konusunda farkındalık oluşturulması, üniversite öğrencilerinin buluş faaliyetlerine özendirilmesi ve akademik çalışmalarda veya profesyonel meslek hayatlarında patent dokümanlarını kullanmalarının sağlanması amacıyla 2018 yılından bu yana Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bağlı kuruluşu Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) tarafından düzenlemekte olan Patentle Türkiye - Üniversiteler Patent Yarışması’nın dördüncüsü başladı.
Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) tarafından bu yıl 4. defa düzenlenecek olan yarışmaya ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim gören üniversite öğrencileri, 1 Mayıs - 15 Aralık 2024 tarihleri arasında TÜRKPATENT Elektronik Başvuru Sistemi – EPATS (https://epats.turkpatent.gov.tr/) üzerinden online olarak başvuru yapabilecek.
TÜRKPATENT'e yapılacak başvurular jüri tarafından değerlendirilerek, dereceye girenler ödüllendirilecek. Bu kapsamda; birinciye 100.000-TL, ikinciye 80.000-TL, üçüncüye 60.000-TL, dördüncü ila altıncıya 50.000-TL, yedinci ila onuncuya 40.000-TL ve on birinci ila yirminciye 30.000’er TL olmak üzere toplam 850.000-TL ödül verilecek. Ayrıca ulusal ve uluslararası buluş fuarlarına katılım ödülü verilecek.
Yarışma başvurusu kapsamına yapılacak olan patent başvurularının; başvuru, araştırma raporu ve inceleme raporu ücretleri de TÜRKPATENT tarafından karşılanacak.
Üniversitemiz öğrencilerinden katılmak isteyenler için;
İrtibat Kişisi: Öğr. Gör. Eda YAPICI
E-posta adresi: eda.yapici@adu.edu.tr
Yarışma Tanıtım ve Katılım Sunumu EK'te yer almaktadır.